کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟
نوشته شده در یک شنبه 14 شهريور 1400
بازدید : 216
نویسنده : وحید اکبری

معرفی :

کاتالوگ در واقع یک دفترچه یا دفتری است که برای معرفی کالاها و یا محصولات در اختیار کارفرماها قرار می گیرد تا بازاریاب براحتی بتواند کالا و محصولات مربوطه را معرفی و پرزنت کرده و مشتری هم با ورق زدن آن بتواند یک دیدگاه دقیق تری از محصول یافته و در آخر آن محصول را بخرد. کاتالوگ و طراحی آن ارزش زیادی در دنیای چاپ و بسته بندی دارد و برای آن باید هزینه کرد.

 

تعریف کاتالوگ

 

کاتالوگ یا آنچه که فرهنگستان ادب پارسی معادل آن را کالانما قرار داده، به مجموعه ای از صفحات مرتبط به هم گفته می شود که جهت معرفی محصولات و یا خدمات طراحی می شود. کاتالوگ ها برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان تولید می شود. هر چه کاتالوگ بهتر طراحی و چاپ شده باشد مصرف کنندگان تصمیم راحت تری برای انتخاب کالای مورد نطر خود خواهند داشت پس طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش بسزایی در انتخاب مشتریان خواهد داشت.

 

طراحی لوگو چگونه انجام می گیرد

 

کاتالوگ یکی از مهم ترین نیاز های هر شرکت است. معمولا Catalog توسط دو نرم افزار Adobe Photoshop و Corel طراحی می گردد. تاریخ طراحی کاتالوگ به قرن بیستم میلادی بر میگردد. در آن زمان مسئولان فروش شرکت ها و کارخانه ها برای فروش محصولات خود اقدام به طراحی روزنامه هایی به شکل کاتالوگ جهت معرفی محصولات خود کردند.

 کاتالوگ فوری و حرفه ای در تهران

شرکت های متنوعی اقدام به چاپ کاتالوگ تبلیغاتی در تهران کرده اند که شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید لیست آنها را پیدا کنید.این شرکت ها معمولا در تهران مستقر هستند.

اهداف طراحی کاتالوگ چیست ؟

طراحی کاتالوگ با اهدافی چون معرفی شرکت، معرفی محصول و یا محصولات شرکت ، معرفی خدمات قابل ارائه به مشتریان انجام می شود. طراحی کاتالوگ را معمولا به این شکل دسته بندی می کنند که با توجه به سلیقه و کاربرد کاتالوگ قابلیت کاسته شدن و یا افزایش بخش های آن را خواهد داشت:

  • معرفی شرکت و بیان سابقه و تاریخچه ی مختصری از مجموعه
  • اهداف، توانمندی ها و چشم انداز بلند مدت
  • امکانات و تخصص ها
  • معرفی پروژه ها یا محصولات
  • راه های ارتباطی و خدمات تسهیل همکاری

 همچنین بخوانید :  درباره عایق بندی چه میدانید؟

انواع کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ در دو حالت کلی قابل ارائه است:

1.کاتالوگ چاپی

2.کاتالوگ دیجیتال

 

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

کاتالوگ چاپی

این حالت، قدیمی ترین و رایج ترین شیوه ی ارائه ست؛ یعنی چاپ روی کاغذ. که البته هنوز هم مرسوم است و استفاده از آن همچنان ضروری و منطقی به نظر می رسد.

 سیر تا پیاز عکاسی تبلیغاتی

کاتالوگ چاپی

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

 

کاتالوگ دیجیتال

این نوع کاتالوگ کمتر مورد استفاده است و حتی به گوش خیلی ها هم نرسیده. علت آن هم این است که بر روی بستر الکترونیک و اینترنت قرار می گیرد و روی نمایشگر کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت قابل مشاهده است. البته همین دسترسی خیلی آسان و سریع قاعدتا باید استفاده از آن را خیلی گسترده تر کند. اما با توجه به ماهیت و کارکردی که کاتالوگ چاپی دارد، عملا نوع دیجیتال آن خیلی جدی گرفته نمی شود. هرچند اگر شما برای کسب و کارتان یک وبسایت دارید حتما یک نسخه از کاتالوگ خودتان را به صورت دیجیتال روی وبسایتتان قرار دهید.

 

آشنایی با انواع جعبه

 

ویژگی های کاتالوگ :

۱- قابل حمل بوده و مطالعه آن در زمان فراغت .
۲- خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ .
۳-ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با پیام گیر .
۴-ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب .
۵-به جهت فرصت مناسب برای مطالعه داشتن ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند .
۶-کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند

 

کاربرد کاتالوگ چیست؟

 

1.بازاریابی حضوری:

شما به عنوان یک شرکت تولیدی و یا ارائه دهنده خدمات ابزار بسیار قدرتمندی در اختیار دارید به نام بازاریابی. از طریق آن می توانید به گسترش دایره ی مشتریان خود کمک بزرگی کنید. یک دسته از مشتریان شما بیزینس ها هستند و مدل فروش شما به آنها b2b هست، یعنی دو تا شرکت به عنوان صاحبان بیزینس با هم مواجه می شوند؛ یکی می فروشد و دیگری می خرد.

کاربرد کاتالوگ

2.معرفی محصولات یا خدمات به عموم مشتریان

کاربرد دیگر کاتالوگ، معرفی محصولات با جزئیات به عموم مشتریان و مردم عادیست. اگر شما در محل فروش خود مثلا فروشگاهتان مستقیما با مردم در ارتباط هستید، حتما همیشه تعدادی کاتالوگ رو در محلی قرار بدهید که مشتریان بتوانند آنها را برداشه، ورق بزنند و یا با خود ببرند. شاید در اول کار به نظر برسد که دارید هزینه ی اضافی می کنید و اصطلاحا پولتان را دور می ریزید، اما اگر مدتی صبر کنید می بینید که کاتالوگ ها کار خودشان را کرده اند و مشتری هایتان بیشتر شده است.




:: برچسب‌ها: کاتالوگ چیست؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: