پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درباره عایق بندی چه میدانید؟
نوشته شده در یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 134
نویسنده : وحید اکبری

در بسیاری از موارد عایق بندی سطوح و کاشی و سرامیک ضروری است . بنابراین از مواد آب بند کننده و عایق بندی دوجزئی و سایر روش ها می توان استفاده کرد.امروزه به جای استفاده از ملات سیمانی بهتر است از موادنسل جدید آب بند کننده ها برای عایق بندی سطوح باید استفاده نمود.

چراکه آب بند های دوجزیی و نسل جدید باعث افزایش دوام سطوح شده و از ترک خوردگی سطوح جلوگیری به عمل می آید. در نسل قدیم آب بند ها که از ملات سیمانی استفاده میشد به سرعت در اثر برخورد مکرر آب و حتی تابش نور خورشید ترک می خوردند.ولی با ورود تکنولوژی های جدید مواد شیمیایی از این مشکلات جلوگیری به عمل آمد.

 

آب بندی سرویس بهداشتی، یا عایق کاری در برابر آب و رطوبت در دستشویی ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام به دلیل این که این فضاها به طور دائمی در معرض آب هستند،
امری ضروری است. در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی مشکلات فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ایجاد می کند.

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

آب بندی

 

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

 شما عزیزان و مهندسین معمار و تمام افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعال هستند می توانند برای آب بندی نمای ساختمان از آبگریز نمای ساختمان سهند شیمی استفاده کنند.

روش پیشنهادی جهت آب بندی سرویسهای درحال بهره برداری

 

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

 

همچنین بخوانید : هر آنچه درباره کارت ویزیت باید بدانید

 

ماستیک چیست؟

 

ماستیک، یک چسب ساختمانی با کیفیت بالا است. که معمولا برای اتصال سقف، دیوار و کاشی کف، بتن، آسفالت، چرم و پارچه استفاده می شود. از ویژگی های ماستیک می توان به چسبناکی و ضد آب بودن، مقاوم در برابر تغییر شکل و دوام آن اشاره کرد. ماستیک با داشتن حالت خمیری، در ساختمان به عنوان یک سیلر یا پرکننده استفاده می شود.

 همچنین بخوانید: راهنمای جامع حمل بتن

مزایا و معایب چسب ماستیک

یکی دیگر از مصارف درزگیر کاشی و سرامیک نانو به عنوان آب بندی گچ می باشد که باید جایگزین آب مصرفی اختلاط گچ شود تا سطح گچ را آب گریز نماید. چسب ماستیک درزگیر نوعی درزگیر مایع است که در حالت الاستیک ترمیم می‌کند، بنابراین باعث می‌شود در هنگام نگه داشتن دو سطحی که به هم وصل شده‌اند انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد. ماستیک معمولاً در پروژه‌های ساختمانی به عنوان چسب و درزگیر استفاده می‌شود. چوب، آلومینیوم، شیشه، سنگ مرمر و انواع تخته همه کاربردهای استاندارد برای درزگیر ماستیک هستند.

 

 همچنین بخوانید: درباره پوشش های چاپ چه می دانید؟

 

مزایا چسب های درزبندی :

 

  1. یکی از ویژگی‌های مثبت چسب ماستیک درزگیر این است که در عین حفظ فرم سفت و سخت آن در لایه زیرین، فرم بیرونی بسیار صافی دارد.
  2. هنگام استفاده از این نوع درزگیرها، نیاز به پوشش سطح نیست. هرچه هم این چسب درزبند با ضخامت بکار رفته باشد، اما به راحتی به هر سطحی می چسبد. مهم است که ناحیه‌ای که این درزگیر به آن آغشته می‌شود، مانند هر چسب درزگیر دیگر موجود در بازار، تمیز و خشک باشد.
  3. درزگیر ماستیک می‌تواند به دلیل کیفیت ضد آب بودن در خارج از منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال می‌توان برای جلوگیری از نشت آب از کانال و ناودان آب در خارج از ساختمان منزل استفاده کرد.
  4. همچنین برای مناطقی که تحت تاثیر دمای بالا یا پایین قرار دارند از قبیل دریچه‌های بخاری یا منافذ خشک، مورد حمایت قرار می‌گیرد و حاوی مهارکننده‌های ماوراء بنفش است تا از تأثیرات مضر خورشید جلوگیری کند. درزگیرهای مختلف دیگر برخلاف درزگیر ماستیک، نور خورشید باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود. این باعث می‌شود گزینه مناسبی باشد برای استفاده در پشت بام‌ها یا هر سطحی که دائما در معرض نور خورشید است. بیشتر درزگیرهای ماستیک نیز با فلز خوب کار می‌کنند و جور درمی‌آیند، زیرا با گذشت زمان دچار خوردگی نمی‌شوند.

 

 [بیشتر بخوانید : بررسی میزان پیشرفت در صنعت ساختمان ]

 

معایب چسب درزگیری :

 

  1. چسب درزگیر ماستیک، برای مناطقی که دارای حرکات اتصالی خیلی زیاد هستند یا هر چیزی که قرار باشد در مسیر طولانی منتقل شود، توصیه نمی‌شود.
  2. این درزگیر تحت فشار مداوم بر روی آن خوب کار می‌کند، اما تحت حرکت مداوم نه. در واقع، گرچه ماستیک معمولاً در برابر فشارهای اعمال شده مقاومت می‌کند، اما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نیست که بتواند حرکات بزرگ را تحمل کند.
  3. همچنین در صورت ضخیم بودن مقدار آن، بهتر عمل می‌کند و در صورتی که فقط به استفاده یک لایه نازک از آن نیاز دارید  توصیه نمی‌شود. درزگیرهای دیگر انتخاب بهتری برای آن دسته از تعمیرات هستند.

 

روش اجرای ایزوگام عایق بندی رطوبتی با چسب درزگیر ایزوگام

 

روش اجرای ایزوگام عایق بندی رطوبتی با چسب درزگیر ایزوگام : این چسب که صرفا مخصوص ایزوگام است، ماده ای است که پس از گذشت چند سال استفاده از آسفالت و ایزوگام،هنگامیکه دیگر خاصیت خود را از دست داده و فرسوده شدند، استفاده می‌ شود تا شکاف ها و ترک های موجود بر روی سطح را ترمیم کند. کیفیت چسب ایزوگام بسیار بالا است و به سمت زیرین خود که همان لایه فرسوده ایزوگام یا آسفالت باشد، می چسبد و عمر آن را و همچنین کیفیت اش را افزایش می دهد.  

 

چگونه از چسب ایزوگام استفاده کنیم ؟

این فرآیند باید با سرعت بالا انجام شود که معمولاً افراد متخصص نصاب ایزوگام قادر به انجام آن هستند.

برای پوشش دادن هر یک متر مربع سطح مورد نظر خود می توانید کمتر از یک لیتر قیر امولوسیون استفاده کنید.

استفاده از چسب ایزوگام باعث می شود تا شما در زمان کمتری و همچنین صرف هزینه کمتر با کیفیت بالاتری به هدف خود برسید.

استفاده از چسب ایزوگام نیازی به حرارت دادن و گرم شدن ندارد می توانید به راحتی آن روی هر سطحی پاشیده و به روش دستی و یا هر وسیله دیگر آن را بچسبانید.

استفاده از خمیر درزگیر

 

خمیر درزگیر و بندکشی برای درزگیری، آب بندی و بندکشی سرویس های بهداشتی، سینک ظرف شویی، کاشی، سنگ، موزاییک، سرامیک، حمام، سونا و جکوزی، استخر، آشپزخانه، تراس، بندکشی های تخریب شده، ورودی و خروجی لوله آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. خمیر درزگیر و بندکشی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و برای آب بندی و بندکشی انواع سطوح مناسب می باشد. این خمیر در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم سازگار در شرایط آب و هوایی مختلف است. در برابر UV خورشید مقاوم می باشد. قابل اشتعال نمی باشد. در برابر فشار مقاوم بوده و به راحتی قابل استفاده می باشد. در برابر شوینده ها، اسیدها و مواد شیمیائی مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

 

مشخصات خمیرهای درزگیر

 

_درزگیری و بندکشی کاشی. سرامیک. سنگ. چوب. پلاستیک و…

_ بتونه کاری و ترمیم سوراخ و ترک روی دیوار و سقف

_ترمیم سنگ فرش های سست شده

_مسدود کردن مسیر حشرات

_ آبندی مخازن آب. استخر. پشت بام و کف کولر های آبی

_ قابل استفاده برای نصب توالت و روشویی

_مکمل فوق قوی بتن و ملات های سیمانی

_قابلیت چسباندن سنگ. چوب. شیشه. آیینه. پلاستیک و.. به انواع سطوح

 

 

عایق نانو بندکشی کاشی سرامیک سیمان

 

محلول نانویی آب بند کاشی-سرامیک، سنگ ، سیمان، موزاییک و سطوح جذبی (ضد اسید)

جهت آب بندی کردن بندکشی های انواع کاشی، سرامیک، موزائیک، انواع سنگ، ساختمانهای قدیمی (بدون نیاز به تخریب) که بدلیل پوسیدگی ایزوگام و قیرگونی، نشست نمودن ساختمان، پوک شدن بندها در اثر گذشت زمان و استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی، باعث ایجاد نم و رطوبت شده اند.

 

 منبع : همه چیز درباره عایق بندی سطوح مختلف

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: عایق بندی ,



سیر تا پیاز عکاسی تبلیغاتی
نوشته شده در شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 124
نویسنده : وحید اکبری

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به نوعی از عکاسی می گویند که در آن با تجهیزات صنعتی خاص و مناسب به عکاسی از محصول و کالا ها می پردازیم و تلاش ما برای عکاسی به منظور نمایش محصول به مشتری است . قیمت عکاسی صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله نوع کالا و نوع تجهیزات بکار رفته است.

در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی باید از بک گراند مناسب استفاده نمود چراکه در کیفیت عکس ها بسیار موثر است. بک گراند سفید خیلی در عکاسی صنعتی مناسب است چراکه امکان ویرایش و ادیت عکس هم وجود دارد.

همچنین بخوانید :  کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟

مبانی نوردهی در دوربین های دیجیتال :

به طور کلی نور در مبحث دوربین های دیجیتال را میتوانیم به یک مثلث تشبیه کنیم که یک ضلع آن دیافراگم یا Aperture (اپرچر) میتونیم ما در نظر بگیریم ضلع دیگر آن را shutter speed یا همون سرعت شاتر زدن  و در نهایت ضلع نهایی را ISO که وظیفه نوردهی ما را میتواند انجام دهد که البته کنترل آن در دیافراگم یا Aperture  صورت میگیرد و به مقدار نوری که وارد دوربین میشود بستگی دارد .

آموزش حساسیت یا صفحه حساس دوربین به نور (ISO) در عکاسی صنعتی

از ویژگی های ISO کاهش یا افزایش نویز است و هر چقدر که ما نویز بیشتری را در تصویر داشته باشیم این به این معنی است که از ISO بیشتری استفاده کردیم و هر چه iso ما پایین تر باشه ما به عکس با کیفیت تری خواهیم رسید.

همچنین بخوانید : درباره عایق بندی چه میدانید؟

نزدیک شدن دوربین به چیدمان در عکاسی تبلیغاتی

یکی دیگر از مواردی که باید در روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی به خوبی مدنظر داشته باشید این است که لنز مناسبی را در عکاسی تبلیغاتی و چیدمان های متفاوت سوژه منظور نمایید. هنگامی که فاصله نزدیکی با سوژه داشته و می خواهید عکس تهیه کنید، لازم است که از لنز کیت ۱۸-۵۵ میلی متر، استفاده نمایید.

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

این لنز در دوربین عکاسی، می تواند با نزدیک ترین فاصله از سوژه، فوکوس لازم را داشته باشد. این تکنیک باعث می شود که سوژه بزرگ تر دیده شده و جزئیات کاملا به نمایش گذاشته شود. در نهایت به خاطر داشته باشید که برای عکاسی چیدمان در صنعت تبلیغات، تمامی تکنیک ها در کنار هم موثر بوده و هر یک می تواند در کیفیت نهایی کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین بخوانید :  طراحی لوگو چگونه انجام می گیرد؟

نقش عکاسی صنعتی در کسب و کارها

عکاسی صنعتی سالهاست بعنوان حرفه ای تاثیر گذار در کسب و کارها شناخته شده.
عکسهای صنعتی چه به شکل عکاسی محصولات و چه عکاسیِ خدمات تاثیر مستقیم در برندسازی و فروش دارند.

در این بین نقش عکاسان صنعتی با تجربه در تولید عکسهای حرفه ای غیر قابل انکار است.
عکاس صنعتی خبره با استفاده از دانش و تجربه خود آنچنان سوژه را پرورش می دهد که مخاطب را فورا جذب و ترغیب به خرید کند.

مواردی که پیش نیاز عکاسی صنعتی بوده و  لازم است به شکل علمی و عملی فرا گرفته باشید:

  • شناخت دوربین دیجیتال و آشنایی با امکانات و گزینه های دوربین
  • شناخت مثلث نوری و نورسنجی صحیح با استفاده از دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو
  • آشنایی ابتدایی با لنزها و کاربرد هر کدام
  • آشنایی با تکنیک های عکاسی
  • شناخت نورهای طبیعی و مصنوعی
  • شناخت قواعد ترکیب بندی (کمپوزیسیون)
  • آشنایی ابتدایی با نرم افزارهای ویرایش عکس

ویژگی های عکاسان صنعتی حرفه ای:

  • بطور مداوم در حال یادگیری مهارت های جدید هستند.
  • خلاقیت سبک کاریش را متفاوت می کند
  • از تجهیزات حرفه ای استفاده می کنند
  • دانش استفاده و کاربرد تجهیزات مختلف را دارند
  • فضای اختصاصی عکاسی در اختیار دارند
  • در طول زمان نمونه کارهای حرفه ای در رزومه خود دارند
  • توانایی مشاوره به مشتریان را دارند.
  • توانایی ارتباط برقرار کردن با مشتریان را دارند
  • از اخلاق حرفه ای در انجام پروژه ها برخوردار هستند
  • توانایی نورپردازی و عکاسی از سوژه های مختلف را دارند.
  • تسلط کافی بر ویرایش عکسها صنعتی دارند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با انواع جعبه

مفهوم و اهمیت عکاسی صنعتی در منزل

عکاس صنعتی در منزل یک سبک جدید در عکاسی است که در آن به طور تخصصی از درون منزل برای اهداف مختلف عکاسی می‌کنند، از کاربرد این عکس‌های گرفته شده می توان از فضای درونی منزل بیشتر برای عکس برداری از محصولات تبلیغاتی یک شرکت ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، کاتالوگ ها ، بروشورها ، محصولات تبلیغاتی اینستاگرام تا عکاسی از قطعات صنعتی یک کارخانه بزرگ  و... نام برد.

جالب است بدانید که برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که عکاسی صنعتی در منزل کار ساده و راحتی است و به مهارت خاصی نیاز ندارد اما برخلاف نظر این عده باید بگوییم به دلیل آن که این نوع عکاسی به تخصص، مهارت، تجربه و همچینین آگاهی کامل نسبت به تمامی تکنیک‌های عکاسی حرفه ای را دارد ، پس کار چندان آسانی نیست علاوه بر موارد گفته شده باید اضافه کنیم که عکاس میتواند به جز استفاده از دوربین های حرفه ای DSLR   با یک گوشی هوشمند نیز این کار را انجام دهد ، اما مطمئنا با استفاده از یک DSLR دست شما برای نمونه های بهتر بازتر خواهد بود.

 همچنین بخوانید : درباره بروشورها چه میدانید؟

 

بهترین نورپردازی

ممکن است فکر کنید برای تهیه عکس های عالی محصول به مجموعه ای دقیق از نورپردازی حرفه ای نیاز دارید. اما نگران نباشید شما در حال حاضر به یکی از بهترین منابع نوری موجود دسترسی دارید: یعنی خورشید.

استفاده از نور طبیعی به این معنی است که شما می توانید در هر جایی با فرض وجود نور خورشید عکس بگیرید. نیازی به صرف هزینه برای تجهیزات یا اتلاف وقت و انرژی خود برای تنظیم منبع نور نیست.

استفاده از منبع نور مصنوعی می تواند بر رنگ محصول شما تأثیر بگذارد ، در حالی که استفاده از نور طبیعی برای عکس های محصول ، رنگ طبیعی محصول را حفظ می کند. این بدان معناست که شما در حین ویرایش نیازی به تغییر رنگ نخواهید داشت  که اگر از لحاظ نرم افزاری ضعیف هستید برای شما بسیار مناسب است.

در یک روز خوب نزدیک پنجره پس از گرفتن عکس ها ، زمینه را حذف کنید تا حتی تصاویر شما بهتر به نظر برسند. خورشید را به عنوان نور طبیعی خود برای عکس های تبلیغاتی محصولات در آغوش بگیرید!

تجهیزات عکاسی صنعتی

  • دوربین عکاسی
  • لنزهای مورد نیاز
  • میز عکاسی
  • تجهیزات نورپردازی
  • سه پایه عکاسی
  • اکسسوار عکاسی تبلیغاتی
  • فون و دکورهای عکاسی تبلیغاتی
  • سیستم های کامپیوتری ویرایش عکس
  • نرم افزارهای ادیت عکس

 

 

دوربین مناسب عکاسی صنعتی

دوربین اولین ابزار مورد نیاز برای فعالیت در  هنر و حرفه عکاسی است.
برای عکاسی در حوزه تجاری از دوربین های مختلفی می توانید استفاده کنید. انتخاب دوربین عکاسی  بستگی به نیاز  و بودجه شما دارد.

دوربین های دیجیتال متعددی با برندها مختلف و امکانات متنوع در بازار وجود دارد.
اگر تازه کار هستید و توانایی انجام سفارشات حرفه ای را ندارید نیازی نیست دوربین های گرانقیمت تهیه کنید. دوربین و لنزهای میان رده اس ال آر گزینه مناسبی برای شما است.

دوربین های اس ال آر  ۳ برند کانن، نیکون و سونی امروزه محبوب ترین دوربین های عکاسی هستند.
برای انتخاب دوربین سعی کنید جدیدترین مدل که با بودجه شما متناسب است را انتخاب کنید.

اما اگر قصد دارید حرفه ای فعالیت کنید دوربین هایی مثل canon MVI  نیکون D850 و یا سونی A7RIII   را تهیه کنید.

لنزهای مناسب عکاسی صنعتی

معمولا دوربین های عکاسی همراه لنز به فروش می رسند که به لنز کیت معروف هستند.
این لنزها از کیفیت متوسطی برخوردارند و قیمت پایینی نسبت به سایر لنزها دارند.

لنزهای کیت که به لنزهای تست هم معروفند برای شروع قابل قبول هستند.
اما اگر قصد دارید عکسهای با کیفیت بگیرید لنز کیت را موقع خرید دوربین با یک لنز بهتر تعویض کنید.

اگر بودجه لازم برای خرید چند لنز را ندارید استفاده از یک لنز ۲۴-۷۰ یا  ۲۴-۱۰۵ اغلب سفارشات شما را پوشش می دهد. اما عکاس صنعتی حرفه ای که توانایی انجام سفارشات مختلف را دارد از لنزهای مختلف و متناسب با سوژه ها استفاده می کنند.

 

میز عکاسی صنعتی

 

میز عکاسی یکی از تجهیزات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است که تقریبا بدون آن عکاسی مقدور نیست.
برای عکاسی از محصولات چه به صورت زمینه سفید، چیدمان و یا دکوراتیو به میز عکاسی نیاز دارید.

در بعضی سایت ها و رفرنس های آموزش عکاسی به میز نور عکاسی اشاره شده اما این میز لزوما نوری از خود ندارد. منظور از میز نور سطحی برای قرار دادن و نورپردازی سوژه است.

البته بعضی میزهای مخصوص هم هستند که از زیر سوژه نور ساطع می کنند.
این امکان را با استفاده از پس زمینه ی شفاف و یک منبع نوری هم می توان ایجاد کرد.

در استودیو های عکاسی صنعتی میزهای عکاسی متعددی را دیده ایم. میز عکاسی را می توانید آماده تهیه کنید یا با استفاده از چوب و یا پروفیل های آهن بسازید.

میزهای عکاسی آماده مزایا و معایب متعددی دارند. از مزیت های میزهای آماده به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • سبک و چند تکه بودن که جابجایی را آسان می کند
  • زمینه سفید شفاف همراه دارند
  • دارای انحنای زمینه که پس زمینه عکس را یکدست می کند
  • در سایزهای مختلف و متناسب با نیاز موجود است

 


:: برچسب‌ها: عکاسی تبلیغاتی ,



کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟
نوشته شده در یک شنبه 14 شهريور 1400
بازدید : 213
نویسنده : وحید اکبری

معرفی :

کاتالوگ در واقع یک دفترچه یا دفتری است که برای معرفی کالاها و یا محصولات در اختیار کارفرماها قرار می گیرد تا بازاریاب براحتی بتواند کالا و محصولات مربوطه را معرفی و پرزنت کرده و مشتری هم با ورق زدن آن بتواند یک دیدگاه دقیق تری از محصول یافته و در آخر آن محصول را بخرد. کاتالوگ و طراحی آن ارزش زیادی در دنیای چاپ و بسته بندی دارد و برای آن باید هزینه کرد.

 

تعریف کاتالوگ

 

کاتالوگ یا آنچه که فرهنگستان ادب پارسی معادل آن را کالانما قرار داده، به مجموعه ای از صفحات مرتبط به هم گفته می شود که جهت معرفی محصولات و یا خدمات طراحی می شود. کاتالوگ ها برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان تولید می شود. هر چه کاتالوگ بهتر طراحی و چاپ شده باشد مصرف کنندگان تصمیم راحت تری برای انتخاب کالای مورد نطر خود خواهند داشت پس طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش بسزایی در انتخاب مشتریان خواهد داشت.

 

طراحی لوگو چگونه انجام می گیرد

 

کاتالوگ یکی از مهم ترین نیاز های هر شرکت است. معمولا Catalog توسط دو نرم افزار Adobe Photoshop و Corel طراحی می گردد. تاریخ طراحی کاتالوگ به قرن بیستم میلادی بر میگردد. در آن زمان مسئولان فروش شرکت ها و کارخانه ها برای فروش محصولات خود اقدام به طراحی روزنامه هایی به شکل کاتالوگ جهت معرفی محصولات خود کردند.

 کاتالوگ فوری و حرفه ای در تهران

شرکت های متنوعی اقدام به چاپ کاتالوگ تبلیغاتی در تهران کرده اند که شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید لیست آنها را پیدا کنید.این شرکت ها معمولا در تهران مستقر هستند.

اهداف طراحی کاتالوگ چیست ؟

طراحی کاتالوگ با اهدافی چون معرفی شرکت، معرفی محصول و یا محصولات شرکت ، معرفی خدمات قابل ارائه به مشتریان انجام می شود. طراحی کاتالوگ را معمولا به این شکل دسته بندی می کنند که با توجه به سلیقه و کاربرد کاتالوگ قابلیت کاسته شدن و یا افزایش بخش های آن را خواهد داشت:

  • معرفی شرکت و بیان سابقه و تاریخچه ی مختصری از مجموعه
  • اهداف، توانمندی ها و چشم انداز بلند مدت
  • امکانات و تخصص ها
  • معرفی پروژه ها یا محصولات
  • راه های ارتباطی و خدمات تسهیل همکاری

 همچنین بخوانید :  درباره عایق بندی چه میدانید؟

انواع کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ در دو حالت کلی قابل ارائه است:

1.کاتالوگ چاپی

2.کاتالوگ دیجیتال

 

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

کاتالوگ چاپی

این حالت، قدیمی ترین و رایج ترین شیوه ی ارائه ست؛ یعنی چاپ روی کاغذ. که البته هنوز هم مرسوم است و استفاده از آن همچنان ضروری و منطقی به نظر می رسد.

 سیر تا پیاز عکاسی تبلیغاتی

کاتالوگ چاپی

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

 

کاتالوگ دیجیتال

این نوع کاتالوگ کمتر مورد استفاده است و حتی به گوش خیلی ها هم نرسیده. علت آن هم این است که بر روی بستر الکترونیک و اینترنت قرار می گیرد و روی نمایشگر کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت قابل مشاهده است. البته همین دسترسی خیلی آسان و سریع قاعدتا باید استفاده از آن را خیلی گسترده تر کند. اما با توجه به ماهیت و کارکردی که کاتالوگ چاپی دارد، عملا نوع دیجیتال آن خیلی جدی گرفته نمی شود. هرچند اگر شما برای کسب و کارتان یک وبسایت دارید حتما یک نسخه از کاتالوگ خودتان را به صورت دیجیتال روی وبسایتتان قرار دهید.

 

آشنایی با انواع جعبه

 

ویژگی های کاتالوگ :

۱- قابل حمل بوده و مطالعه آن در زمان فراغت .
۲- خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ .
۳-ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با پیام گیر .
۴-ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب .
۵-به جهت فرصت مناسب برای مطالعه داشتن ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند .
۶-کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند

 

کاربرد کاتالوگ چیست؟

 

1.بازاریابی حضوری:

شما به عنوان یک شرکت تولیدی و یا ارائه دهنده خدمات ابزار بسیار قدرتمندی در اختیار دارید به نام بازاریابی. از طریق آن می توانید به گسترش دایره ی مشتریان خود کمک بزرگی کنید. یک دسته از مشتریان شما بیزینس ها هستند و مدل فروش شما به آنها b2b هست، یعنی دو تا شرکت به عنوان صاحبان بیزینس با هم مواجه می شوند؛ یکی می فروشد و دیگری می خرد.

کاربرد کاتالوگ

2.معرفی محصولات یا خدمات به عموم مشتریان

کاربرد دیگر کاتالوگ، معرفی محصولات با جزئیات به عموم مشتریان و مردم عادیست. اگر شما در محل فروش خود مثلا فروشگاهتان مستقیما با مردم در ارتباط هستید، حتما همیشه تعدادی کاتالوگ رو در محلی قرار بدهید که مشتریان بتوانند آنها را برداشه، ورق بزنند و یا با خود ببرند. شاید در اول کار به نظر برسد که دارید هزینه ی اضافی می کنید و اصطلاحا پولتان را دور می ریزید، اما اگر مدتی صبر کنید می بینید که کاتالوگ ها کار خودشان را کرده اند و مشتری هایتان بیشتر شده است.


:: برچسب‌ها: کاتالوگ چیست؟ ,



طراحی لوگو چگونه انجام می گیرد؟
نوشته شده در یک شنبه 14 شهريور 1400
بازدید : 139
نویسنده : وحید اکبری

تاریخچه طراحی لوگو

لوگو و طراحی آن تاثیر بسزایی در معرفی هویت سازمان و شرکت دارد ، به طوری که تمام افراد شرکت ها را با لوگی آنها به خاطر می آورند . از این رو در طراحی لوگو باید وسواس زیادی نشان داد و به اصطلاح کا را به کاردان سپرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد . باید برای طراحی لوگو هزینه کرد و یک لوگوی مناسب برای شرکت خود انتخاب کرد. اگر لوگوی خوب دارید نگران نباشید وگرنه باید برای این کار اقدام نمایید.

آیا میدانید لوگو از کجا آمده است؟ آیا نام تجاری محصولات یادتان هست؟ اگر اینگونه است، بیانگر قدرت آن لوگوی آن شرکت است. در دنیای امروز لوگو  اهمیت زیادی در تجارت دارد.

شما نمی توانید هیچ کسب و کاری را بیابید که بدون لوگو ی مناسب به کار خود ادامه بدهد. آرم تجاری به صاحبان کسب و کارهای مختلف اجازه می دهد تا محصولات خود را  با نشان و هویتی متمایز از محصولات رقبا به مشتریان معرفی کنند.

اما به راستی اولین باری که لوگو طراحی شد، چه زمانی بوده و آیا در گذشته هم مانند امروز لوگوها ارزش تجاری داشته اند؟ در این زمینه دیدگاه های مختلفی وجود دارد که در زیر به شرح آن می پردازیم. 

اولین آرم که توسط تاریخ دانان و محققان باستان شناسی و کشف شده است، مربوط به دوران یونان باستان است. در آن زمان از کلمه آرم استفاده می شد که این واژه ریشه یونانی دارد.

همچنین بخوانید : درباره عایق بندی چه میدانید؟

یونیان برای دریافت پیام های پنهانی خود در قلمرو پادشاهی از آرم یا لوگو استفاده می کنند. همچنین برای معرفی بهتر قوانین هم از لوگو استفاده می کردند. بسیاری از سکه های به جامانده از دوران یونان و روم باستان دارای لوگوهایی مربوط به پادشاهان عصر خود هستند. آنها با هدف های مختلفی از لوگو استفاده می کردند.

آشوری ها به عنوان اولین سازندگان فولاد نیز استفاده زیادی از لوگو کرده اند. در میان چینی ها، مصر و بابل نیز برای برقراری ارتباط با یکدیگر از لوگو استفاده می کردند. لوگوها به شکل کلماتی بود که می توانست پیام آنها را منتقل کند.

اگر کمی به جلوتر بیایم، در قرن 13 و 14 میلادی هم لوگوها مورد استفاده قرار گرفته اند. در این دوران از علائم تجاری برای کار صنعت گری، بازرگانی و کشاورزی استفاده می شد. استفاده تجاری از لوگوها از همین زمان آغاز شد.

برای مثال کشاورزان با استفاده از تمبرهایی که با آهن داغ درست می کردند، روی گاوهای خود حک می کردند تا آنها را از گاوهای دیگر کشاورزان متمایز کنند.

 آشنایی با انواع جعبه

نگاهی اجمالی به تکامل تاریخی لوگو

قبل از 1800 میلادی : لوگو به عنوان یک مارک یا سمبل مخصوص استفاده می شد.

سالهای 1800-1900میلادی : در این سالها لوگوها از نظر شکل و اندازه تغییر کردند و کمی پیچیده شدند.

سالهای 1930-1900 میلادی: لوگوی شرکتها و سازمانها تبدیل به نام تجاری شدند.

سالهای 1980- 1930 میلادی: طراحی گرافیکی ، پا به صنعت لوگوسازی گذاشت.

از سال 1980 میلادی تا کنون: لوگوهای مدرن ومختص برندینگ دراین سالها مرسوم شده است.

 

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

 

تاریخچه لوگوهای معروف ایران

در این بخش نمونه هایی از دیگر لوگو های معروف ایران به همراه طراح لوگو و سال ساخت آن ها در  زیر آورده شده است که عبارت اند از :

  • شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) ادوارد زهرابیان 1340
  • شرکت سایپا مرتضی ممیز 1366
  • شرکت ایران خودرو بیژن جناب 1373
  • بانک صادرات ایران اسماعیل کیا مقدم 1369
  • شرکت ملی نفت احمد میرزا 1363

سیر تا پیاز عکاسی تبلیغاتی

اصول طراحی لوگو را رعایت کنید

در فعالیت های تخصصی باید مراحل را گام به گام و منظم طی کرد، طراحی لوگو نیز می طلبد تا با استانداردهای خود مرحله به مرحله انجام شود. مراحل طراحی لوگو را با دقت انجام دهید و از اجرای هیچ مرحله ای صرف نظر نکنید.

  • تحقیق در مورد اهداف لوگو و معانی آشکار و پنهان آن
  • ارائه اتود اولیه
  • ایجاد رفرنس و منبع برای چگونگی ساخت لوگو
  • ایجاد معنا و مفهوم در شکل آن
  • انجام تغییرات و اصلاحات لازم
  • ارائه و پرزنتیشن قوی برای لوگو

همچنین بخوانید : هر آنچه درباره کارت ویزیت باید بدانید

 

طراحی مینیمال و ساده

سعی کنید در راس طراحی های خود سادگی را مد نظر قرار دهید. سادگی در طراحی لوگو از جمله نکات اصلی است که در حال حاضر در تکنیک های جهانی از آن استفاده می شود. مینی مالیست ها باعث افزایش تمرکز مخاطب می شود و ماندگاری لوگو در ذهن را افزایش می دهد. استفاده از عناصر و افکت ها اضافی پیچیدگی ایجاد می کند که از خوانایی لوگو می کاهند.

لوگو و ضرورت آن

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

دقت به ترکیب رنگ

بخش عظیمی از هویت بصری لوگو به ترکیب رنگی آن وابسته است. لوگو با رنگ جان می گیرد و ارتباط برقرار می کند. قبل از استفاده از رنگ ها بهتر است با کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید. به راحتی می توان احساسات را با استفاده از رنگ منتقل کرد و مخاطب را تحت تاثیر قرار داد. به مختصر توضیحاتی در مورد روانشناسی رنگ در زیر دقت کنید:

 سبز: ارگانیک بودن –آموزشی -  رشد و بالندگی – آرامش

قرمز: جسورانه – انرژیک – افزایش هیجانات

آبی: قابل اعتماد – آرام – سرد – حرفه ای

نارنجی: دوستانه – خلاق - جوان

قهوه ای: قدرتمند – تاریخی – ثابت

سیاه: قدرت – تزلزل ناپذیر – معتبر

بنفش: تحریک کننده – معنوی – لوکس

صورتی: مشتاق – سرگرم کننده - لطیف

سفید: آرامش – پاکیزگی – ساده و خالص

زرد: خوش بین – با استعداد - خوشحالی

 

کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟

ایجاد تقارن در طراحی لوگو

تقارن و موازنه سازی در طراحی لوگو اهمیت بسیاری دارد که آن را متعادل ساخته و باعث جذابیت بعد بصری آن خواهد شد. باید این کار را با علم و مهارت انجام داد، در غیر این صورت از طرح های اتفاقی و غیر هدفمند نتیجه ای حاصل نخواهد شد. عدم تقارن نیز می توان طرح های زیبایی را ایجاد کند که همیشه هم بد نیست اما باید اصولی انجام شود. نگاهی به لوگو اپل و توییتر بیاندازید که شامل منحنی ها و قوس های سازگار است که تقارن و عدم تقارن را چگونه منسجم در کنار هم قرار داده است.

ایجاد تقارن در لوگو

تصویرسازی ذهنی 

شاید بتوان این مورد را به یکی از اشتباهات رایج طراحان گرافیک بسط داد. برخی طراحان با توجه به خواسته و میل باطنی خود اقدام می کنند نه خواسته و سلیقه مشتری. اگر در ابتدای امر تصویر سازی و شمای مشخصی به مشتری ارائه شود به اتحاد نظر با مشتری خواهید رسید و برای طرحی پیش بینی شده از قبل فعالیت خواهید کرد. ممکن است طرحی از نظر یک طراح دقیق و اصولی باشد اما در دید مشتری زیبا و دلچسب نباشد

 همچنین بخوانید : درباره بروشورها چه میدانید؟

 


:: برچسب‌ها: طراحی لوگو ,



آشنایی با انواع جعبه
نوشته شده در یک شنبه 14 شهريور 1400
بازدید : 154
نویسنده : وحید اکبری

معرفی:

امروزه هرکس براساس نیاز خود باید اقدام به چاپ جعبه فوری در تهران نماید. ما به شما توصیه میکنیم برای فروش بیشتر اقدام به این کار نمایید چراکه هرگز از این کار پشیمان نخواهید شد . پس این کار یعنی چاپ جعبه را سفارش داده و به فروش هرچه بیشتر محصولات خود کمک کنید. در این مقاله شما را با انواع جعبه آشنا خواهیم کرد تا بر حسب نوع نیاز خود یکی از این انواع را سفارش داده و استفاده نمایید.

سیر تا پیاز عکاسی تبلیغاتی

 جعبه های قفسه ای آماده

جعبه های قفسه ای آماده نوعی جعبه است که در قفسه های خرده فروشی مشاهده می کنید که تعدادی از کالاهای فروشی را به نمایش می گذارد. این جعبه ها دارای دو عملکرد هستند: اول اینکه محصولات شما را به صورت ایمن ذخیره می کنند و دوم اینکه، جذابیت نمایش محصولات و برندهای شما را افزایش می دهند.

همچنین بخوانید :  درباره عایق بندی چه میدانید؟

این سبک از جعبه ها می توانند متناسب با اندازه محصول و بسته شما طراحی شوند. همچنین جعبه های قفسه ای می توانند با کد محصول، آرم ها، نام های تجاری، بارکد ها و همچنین محتوای جعبه چاپ شوند. مارک تجاری می تواند در قسمت جلوی جعبه باشد تا فروش را افزایش دهد. این نوع بسته بندی ها به ترانزیت ایده آل حمل و نقل تبدیل شده اند.

جعبه قفسه آماده

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

جعبه های قفل دار

جعبه های قفل دار معمولا برای حمل وسایل کوچک استفاده می شوند. این جعبه ها محکم و سریع و آسان برای مونتاژ هستند که مهمترین کاربرد آنها استفاده در مصارف پستی است. این جعبه ها را می توان به صورت ساده در جعبه های راه راه سفید، قهوه ای چاپ کرد. این نوع از جعبه های مقوایی بسیار مقرون به صرفه هستند، در طول تولیدشان ضایعات بسیار کمی تولید می شود. جعبه ها بسته به شرایط مورد نیاز شما به دو مدل قهوه ای یا سفید تولید می شوند و در صورت لزوم به صورت ساده یا حداکثر دو رنگ چاپ می شوند.

 

 کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟

این جعبه ها معمولا برای حمل اشیاء ریز و کوچک به کار برده می شوند.

بعلاوه، بسیار محکم و سبک هستند و به همین دلیل، در ارسال محموله های پستی از آنها استفاده می شود.

جعبه قفل دار

 

 جعبه به سبک پاکت نامه

این نوع از جعبه های مقوایی از لحاظ ظاهری به پاکت شبیه است و قسمت زیر پاکت این توانایی را دارد که بدون استفاده از نوار یا چسب بسته بندی شود. همچنین دارای یک درب محکم است که به زیبایی قفل می شود. ما می توانیم این سبک از جعبه ها را به چند روش براساس نیاز های فردی شما تغییر دهیم به دین صورت که:

* با اضافه کردن سوراخ ها او را به یک جعبه قفسه آماده تبدیل کنیم.

*  می توانیم فلپ بالایی را به صورت کامل حذف کنیم تا یک واحد نمایشگر تشکیل شود.

* می توانیم در جهت بهبود بسته بندی یک قفل به آن اضافه کنیم.

 

جعبه به سبک نامه

 

همچنین بخوانید : هر آنچه درباره کارت ویزیت باید بدانید

 

کیف پول بسته بندی

از کیف پول بسته بندی برای بسته بندی وسایل کم عمق استفاده می شود. محصول در مرکز بسته قرار دارد و کیف پول در اطراف آن تاشو است، برای آب بندی نیاز به چسب دارد. اضافه کردن یک بافر باعث افزایش محافظتی جعبه می شود که این سبک ارائه شده یک راه خوب برای بسته بندی وسایل سنگین است.

بسته به نوع محافظت از محصول مورد نیاز، کیف پول ها را می توان از جعبه یک یا دو جداره تهیه کرد. در صورتی که ممکن است با یک تیغه استنلی باز شود، می توان این وسایل را در وسط قرار داد تا کیف پول ها 50 میلی متر جمع شوند و یا تا 50 میلی متر با هم ، هم پوشانی داشته باشند تا از محصول محافظت کنند.

 طراحی لوگو چگونه انجام می گیرد

 

جعبه هایی به سبک پیتزا

این نوع از جعبه های مقوایی فقط به پیتزا محدود نمی شوند، این سبک جعبه ها اغلب به عنوان بسته پستی برای طیف گسترده ای از محصولات استفاده می شوند. از آن جایی که ما از نظر درجه بندی مواد غذایی مجاز نیستیم، نمی توانیم جعبه هایی برای تماس مستقیم با مواد غذایی تولید کنیم، بنابراین اگرچه به این روش ”سبک پیتزا” گفته می شود که ما برای این منظور نتوانستیم تأمین کنیم، اما می توانیم به عنوان بسته بندی مواد غذایی ثانویه یا هر نوع دیگری تولید کنیم.

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

 

این نوع از جعبه ها را هم بسته به نیاز شما می توانیم در طرح های دلخواه چاپ و یا با ضخامت های مختلف تولید کنیم. از جعبه های به سبک پیتزا پس از تولید، بسته بندی های مسطحی تهیه می شود که آنها را برای نگهداری آسان و راحت می کند.

جعبه پیتزایی

 

کارتن تخم مرغی صادراتی

کارتن هایی که برای بسته بندی تخم مرغ های صادراتی مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند در دو حالت تک ردیفه و دو ردیفه تولید شوند. کارتنهای تولید شده می توانند به دو رنگ قهوه ای و سفید باشند و چاپی هم که بر روی آنها انجام می شود می تواند تا 4 رنگ اصلی را پوشش دهد. از آنجایی که برای صادرات نیاز است تا مسیر طولانی را کارتن ها در کامیون های یخچال دار بگذرانند لازم است تا در هنگام تولید از کارتن های 5 لایه استفاده شود تا قدرت استحکام آن بالا رود.

البته برای تخم مرغ های صادراتی بیشتر سعی می شود تا از کارتن هایی که از ظاهری بسیار زیبا و شیک برخوردار هستند، استفاده شود. رنگ بندی و ظاهر بسته بندی ها بر اساس خلق و خوی مردم کشور مقصد انتخاب می شود. بسته بندی های صادراتی باید آنقدر جذاب باشد که بتواند مشتری را با یک نگاه به سمت خود بکشاند و فروش را افزایش دهد.

 همچنین بخوانید : درباره بروشورها چه میدانید؟

 

جعبه تخم مرغ

 


:: برچسب‌ها: انواع جعبه ,