درباره عایق بندی چه میدانید؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درباره عایق بندی چه میدانید؟
نوشته شده در یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 135
نویسنده : وحید اکبری

در بسیاری از موارد عایق بندی سطوح و کاشی و سرامیک ضروری است . بنابراین از مواد آب بند کننده و عایق بندی دوجزئی و سایر روش ها می توان استفاده کرد.امروزه به جای استفاده از ملات سیمانی بهتر است از موادنسل جدید آب بند کننده ها برای عایق بندی سطوح باید استفاده نمود.

چراکه آب بند های دوجزیی و نسل جدید باعث افزایش دوام سطوح شده و از ترک خوردگی سطوح جلوگیری به عمل می آید. در نسل قدیم آب بند ها که از ملات سیمانی استفاده میشد به سرعت در اثر برخورد مکرر آب و حتی تابش نور خورشید ترک می خوردند.ولی با ورود تکنولوژی های جدید مواد شیمیایی از این مشکلات جلوگیری به عمل آمد.

 

آب بندی سرویس بهداشتی، یا عایق کاری در برابر آب و رطوبت در دستشویی ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام به دلیل این که این فضاها به طور دائمی در معرض آب هستند،
امری ضروری است. در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی مشکلات فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ایجاد می کند.

همچنین بخوانید :  نگاهی به جعبه هاردباکس و انواع آن

آب بندی

 

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

 شما عزیزان و مهندسین معمار و تمام افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعال هستند می توانند برای آب بندی نمای ساختمان از آبگریز نمای ساختمان سهند شیمی استفاده کنند.

روش پیشنهادی جهت آب بندی سرویسهای درحال بهره برداری

 

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

 

همچنین بخوانید : هر آنچه درباره کارت ویزیت باید بدانید

 

ماستیک چیست؟

 

ماستیک، یک چسب ساختمانی با کیفیت بالا است. که معمولا برای اتصال سقف، دیوار و کاشی کف، بتن، آسفالت، چرم و پارچه استفاده می شود. از ویژگی های ماستیک می توان به چسبناکی و ضد آب بودن، مقاوم در برابر تغییر شکل و دوام آن اشاره کرد. ماستیک با داشتن حالت خمیری، در ساختمان به عنوان یک سیلر یا پرکننده استفاده می شود.

 همچنین بخوانید: راهنمای جامع حمل بتن

مزایا و معایب چسب ماستیک

یکی دیگر از مصارف درزگیر کاشی و سرامیک نانو به عنوان آب بندی گچ می باشد که باید جایگزین آب مصرفی اختلاط گچ شود تا سطح گچ را آب گریز نماید. چسب ماستیک درزگیر نوعی درزگیر مایع است که در حالت الاستیک ترمیم می‌کند، بنابراین باعث می‌شود در هنگام نگه داشتن دو سطحی که به هم وصل شده‌اند انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد. ماستیک معمولاً در پروژه‌های ساختمانی به عنوان چسب و درزگیر استفاده می‌شود. چوب، آلومینیوم، شیشه، سنگ مرمر و انواع تخته همه کاربردهای استاندارد برای درزگیر ماستیک هستند.

 

 همچنین بخوانید: درباره پوشش های چاپ چه می دانید؟

 

مزایا چسب های درزبندی :

 

  1. یکی از ویژگی‌های مثبت چسب ماستیک درزگیر این است که در عین حفظ فرم سفت و سخت آن در لایه زیرین، فرم بیرونی بسیار صافی دارد.
  2. هنگام استفاده از این نوع درزگیرها، نیاز به پوشش سطح نیست. هرچه هم این چسب درزبند با ضخامت بکار رفته باشد، اما به راحتی به هر سطحی می چسبد. مهم است که ناحیه‌ای که این درزگیر به آن آغشته می‌شود، مانند هر چسب درزگیر دیگر موجود در بازار، تمیز و خشک باشد.
  3. درزگیر ماستیک می‌تواند به دلیل کیفیت ضد آب بودن در خارج از منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال می‌توان برای جلوگیری از نشت آب از کانال و ناودان آب در خارج از ساختمان منزل استفاده کرد.
  4. همچنین برای مناطقی که تحت تاثیر دمای بالا یا پایین قرار دارند از قبیل دریچه‌های بخاری یا منافذ خشک، مورد حمایت قرار می‌گیرد و حاوی مهارکننده‌های ماوراء بنفش است تا از تأثیرات مضر خورشید جلوگیری کند. درزگیرهای مختلف دیگر برخلاف درزگیر ماستیک، نور خورشید باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود. این باعث می‌شود گزینه مناسبی باشد برای استفاده در پشت بام‌ها یا هر سطحی که دائما در معرض نور خورشید است. بیشتر درزگیرهای ماستیک نیز با فلز خوب کار می‌کنند و جور درمی‌آیند، زیرا با گذشت زمان دچار خوردگی نمی‌شوند.

 

 [بیشتر بخوانید : بررسی میزان پیشرفت در صنعت ساختمان ]

 

معایب چسب درزگیری :

 

  1. چسب درزگیر ماستیک، برای مناطقی که دارای حرکات اتصالی خیلی زیاد هستند یا هر چیزی که قرار باشد در مسیر طولانی منتقل شود، توصیه نمی‌شود.
  2. این درزگیر تحت فشار مداوم بر روی آن خوب کار می‌کند، اما تحت حرکت مداوم نه. در واقع، گرچه ماستیک معمولاً در برابر فشارهای اعمال شده مقاومت می‌کند، اما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نیست که بتواند حرکات بزرگ را تحمل کند.
  3. همچنین در صورت ضخیم بودن مقدار آن، بهتر عمل می‌کند و در صورتی که فقط به استفاده یک لایه نازک از آن نیاز دارید  توصیه نمی‌شود. درزگیرهای دیگر انتخاب بهتری برای آن دسته از تعمیرات هستند.

 

روش اجرای ایزوگام عایق بندی رطوبتی با چسب درزگیر ایزوگام

 

روش اجرای ایزوگام عایق بندی رطوبتی با چسب درزگیر ایزوگام : این چسب که صرفا مخصوص ایزوگام است، ماده ای است که پس از گذشت چند سال استفاده از آسفالت و ایزوگام،هنگامیکه دیگر خاصیت خود را از دست داده و فرسوده شدند، استفاده می‌ شود تا شکاف ها و ترک های موجود بر روی سطح را ترمیم کند. کیفیت چسب ایزوگام بسیار بالا است و به سمت زیرین خود که همان لایه فرسوده ایزوگام یا آسفالت باشد، می چسبد و عمر آن را و همچنین کیفیت اش را افزایش می دهد.  

 

چگونه از چسب ایزوگام استفاده کنیم ؟

این فرآیند باید با سرعت بالا انجام شود که معمولاً افراد متخصص نصاب ایزوگام قادر به انجام آن هستند.

برای پوشش دادن هر یک متر مربع سطح مورد نظر خود می توانید کمتر از یک لیتر قیر امولوسیون استفاده کنید.

استفاده از چسب ایزوگام باعث می شود تا شما در زمان کمتری و همچنین صرف هزینه کمتر با کیفیت بالاتری به هدف خود برسید.

استفاده از چسب ایزوگام نیازی به حرارت دادن و گرم شدن ندارد می توانید به راحتی آن روی هر سطحی پاشیده و به روش دستی و یا هر وسیله دیگر آن را بچسبانید.

استفاده از خمیر درزگیر

 

خمیر درزگیر و بندکشی برای درزگیری، آب بندی و بندکشی سرویس های بهداشتی، سینک ظرف شویی، کاشی، سنگ، موزاییک، سرامیک، حمام، سونا و جکوزی، استخر، آشپزخانه، تراس، بندکشی های تخریب شده، ورودی و خروجی لوله آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. خمیر درزگیر و بندکشی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و برای آب بندی و بندکشی انواع سطوح مناسب می باشد. این خمیر در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم سازگار در شرایط آب و هوایی مختلف است. در برابر UV خورشید مقاوم می باشد. قابل اشتعال نمی باشد. در برابر فشار مقاوم بوده و به راحتی قابل استفاده می باشد. در برابر شوینده ها، اسیدها و مواد شیمیائی مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

 

مشخصات خمیرهای درزگیر

 

_درزگیری و بندکشی کاشی. سرامیک. سنگ. چوب. پلاستیک و…

_ بتونه کاری و ترمیم سوراخ و ترک روی دیوار و سقف

_ترمیم سنگ فرش های سست شده

_مسدود کردن مسیر حشرات

_ آبندی مخازن آب. استخر. پشت بام و کف کولر های آبی

_ قابل استفاده برای نصب توالت و روشویی

_مکمل فوق قوی بتن و ملات های سیمانی

_قابلیت چسباندن سنگ. چوب. شیشه. آیینه. پلاستیک و.. به انواع سطوح

 

 

عایق نانو بندکشی کاشی سرامیک سیمان

 

محلول نانویی آب بند کاشی-سرامیک، سنگ ، سیمان، موزاییک و سطوح جذبی (ضد اسید)

جهت آب بندی کردن بندکشی های انواع کاشی، سرامیک، موزائیک، انواع سنگ، ساختمانهای قدیمی (بدون نیاز به تخریب) که بدلیل پوسیدگی ایزوگام و قیرگونی، نشست نمودن ساختمان، پوک شدن بندها در اثر گذشت زمان و استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی، باعث ایجاد نم و رطوبت شده اند.

 

 منبع : همه چیز درباره عایق بندی سطوح مختلف

 

 

 

 




:: برچسب‌ها: عایق بندی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: